Gnat om mitt nya jag

Det känndes skönt att plåga sig på spinningcykeln. Trampa ur sig alla bekymmer, för att blicka framåt. Mot nya mål - hälsosammare mål. Det gick bättre den här gången också, det var mycket roligare.

Till kvällsmat lagade jag kycklingwok med grönsaker och soya. Det blev lite gnat med min sambo om vad jag får och inte får äta. Han hade glatt köpt med sig en rabarberpaj från affären. Men jag tackade blank nej.

Jag försökte få honom att förstå hur duktig jag är som står emot. Att han borde vara stolt över mig. Han surade en stund i soffan. Men kom tillbaka ut i köket efter en stund och uppmuntrade mig, på sitt eget lilla vis. Ett nyp i sidan och en puss i nacken.

Maten var jättegod. Smakade nästan som hämtmat från Kina. Jag var för hungrig för att hinna fotografera. Men den maträtten kommer nog hamna på faten inom kort igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0