Bra instiativ slutade i missöde!

I brist på annat rensade jag handfatets avlopp. Usch. Men det är något som måste göras ibland. Det är inte bara mitt långa hår som fastnar där. Efteråt kände jag mig duktig. Men den känslan höll inte länge. När det var dags att sätta ihop allt, så misslyckades jag ganska grovt. Hur jag än gjorde var det inga delar som passade med varandra. Sambon kom hem på lunch, stod i dörren och försökte spela duktig. Pekade på vilka delar som skulle sitta var. Jag fick ett nervsammanbrott och sa åt honom "Då kan du göra det här istället". Han dunstade ganska fort. Ibland märks det tydligt vem som är "mannen" i hushållet.

Jag fick efter en timmes irritation ihop alla delar. Men hur än jag pressade och skruvade fick jag inte ihop allt med stora avloppsröret. Suck. Slog nummret till min kära bonuspappa, han kommer och hjälper efter jobbet. Nu gäller det bara att komma ihåg att inte tvätta händerna i handfatet tills han kommer. Och det kan bli ett problem. Vatten över hela golvet, nej tack.

Just nu väntar jag lite med att fortsätta med städningen, det vill säga att dammsuga. Jag är för irriterad just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0